Reseña del libro: Un àngel cruel, de Edgar Cotes Argelich

DATOS
Título: Un àngel cruel
Título original / Año: -
Autor: Edgar Cotes Argelich
Editorial: Spècula
Colección: - (nº 5)
Páginas: 173
Edición: 11/2023
ISBN: 9788419415172
Precio: 18,50€
Sinopsis:
       Després de la pandèmia, una família amb dos fills adolescents deixa Barcelona per cercar la calma d'un petit poble de les Terres de Lleida. Allà hauran d'aprendre a conviure en una comunitat oberta i acollidora, però desconeixen que el mas que han comprat amaga secrets indescriptibles i perillosos. Les inseguretats dels dos joves, els conflictes familiars i l'acceptació d'un mateix seran el combustible que utilitzarà l'àngel cruel per provar de destruir-los en un joc de manipulacions.

OPINIÓN
Valoración (sobre 5): 💀 💀 💀
Lectura: Del 09/11/2019 al 20/11/2020
Opinión:
       Ha estat interessant aquesta novel·la sobrenatural narrada des de tres punts de vista diferents a través de les vivències de tres dels seus personatges. Ha estat una manera poc usual de desenvolupar la historia i en aquest sentit m’ha agradat. Però també cal dir que alhora se m’ha fet una mica redundant rellegir, per molt que fos a través d’una altra veu i explicant fets diferents, la mateixa historia.

        La historia sobrenatural està bé, és incomoda, obsessiva, un assetjament brutal en tota regla de l’àngel a la soferta família que em posava del nervis. Que estigués ambientada en un poble rural català li donava un plus d’originalitat interessant. Però a mi particularment m’han interessat i m’han colpit més les temàtiques d’assetjament escolar, la complicada relació familiar entre els seus membres, les turbulències emocionals de l’adolescència dels dos nanos, les complicacions de refer una nova vida en un lloc desconegut, afrontar la mort i el dol d’una mare i podria seguir amb unes quantes coses més. I és que per mi això va ser el punt fort de la novel·la.
       Crec veure, aprofitant la historia, una crítica de la nostra societat actual doncs ens enfronta a molts de mals que patim. Dona què pensar...

       Fins al final no treus l'entrellat de l'origen i les motivacions d'aquest àngel i és un dels al·licients a llegir fins al desenllaç.

        L'estil es llegeix molt bé, es amè de llegir i està curiós que estigui escrit en la variant dialectal lleidatana.

      La portada em sembla molt bona! Com entra pels ulls!

       En definitiva una lectura original que en el meu cas m'ha posat més mal cos el què els passa amb la gent del poble que amb el mateix àngel cruel... I és que la gent i  la vida en general pots ser molt cruel.

Comentarios